Czy rozwój kolejnictwa może przyczynić się do transportowej rewolucji w gminie Pruszcz Gdański?

Czy rozwój kolejnictwa może przyczynić się do transportowej rewolucji w gminie Pruszcz Gdański?

W gminie Pruszcz Gdański trwają dyskusje na temat inwestycji, które mogą znacząco wpłynąć na poprawę funkcjonalności lokalnego transportu. Działania te mają na celu optymalizację komunikacji miejskiej i pozamiejskiej, a jednym z głównych punktów tej debaty jest rozwój systemu kolejowego.

Weronika Chmielowiec, pełniąca obowiązki wójta gminy, zaznaczyła, że w kontekście planowanego rozszerzenia Obwodnicy Trójmiasta, istotnym elementem poprawy infrastruktury komunikacyjnej może być także nowa linia kolejowa z Pruszcza do Straszyna. Nie ukrywa ona, że jej marzeniem jest również przedłużenie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej z Kowal do Pruszcza Gdańskiego. Takie posunięcie umożliwiłoby zamknięcie „kręgu” infrastruktury transportowej gminy, co z pewnością przyczyniłoby się do ułatwienia komunikacji dla mieszkańców.

Planowanym etapem tego ambitnego projektu ma być ogłoszenie przez Polskie Linie Kolejowe przetargu na projekt rewitalizacji linii numer 229. Projekt zakłada, że pociągi będą miały przystanki w strategicznie istotnych miejscach gminy, takich jak cukrownia w Pruszczu, ulica Zastawna, Juszkowo oraz Straszyn.